Home  /  Aktivnosti ANEMa  /  Aktuelno

15. 12. 2014

Tasovac: Naredne godine rad na novoj Medijskoj strategiji

15.12.2014. (Tanjug) - BEOGRAD - Ministarstvo kulture i informisanja započeće tokom naredne godine rad na novoj Medijskoj strategiji, najavio je danas resorni ministar Ivan Tasovac na završnici projekta "Kampanja za medijsku pismenost".


Ideja je da u strategiji budu razrađena dosadašnja iskustva na polju medijske pismenosti, uz dodatnu, ozbiljniju razradu planova na ovom polju, rekao je ministar Tasovac na konferenciji Medijske koalicije pod čijim je okriljem sproveden projekat.

"Na ruku ide i to što Evropska komisija sve više uviđa značaj medijske pismenosti, što znači da ćemo u Briselu kucati na otvorena vrata", istakao je Tasovac.

Kako je naveo, u procesu medijskog opismenjavanja građana, razvijanja kritičkog mišljenja, pristupa, analize i evaluacije medijskih sadržaja, uloga Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je nezamenljiva.

"Samo tako možemo biti sigurni da smo uspeli da zaokružimo proces na valjan način i da učinimo korak od sedam milja, za dobrobit dolazećih generacija, koje što bolje treba da razumeju medijsku džunglu, isprepletanu profesionalizmom ali i neprofesionalizmom, novim tehnologijama, istraživačkim novinarstvom, ekonomskim interesima i politikom", istakao je on.

Tokom projekta koji je trajao 15 meseci, održani su seminari za učenike srednjih škola, nastavnike i novinare, debate o gorućim medijskim pitanjima, radilo se na formulisanju Etičkih prepopruka za onlajn novinarstvo, edukativnim brošurama i urađen je onlajn resursni centar na temu medijske pismenosti www.medijskapismenost.net.

Glavni cilj projekta, kako je rečeno, je borba za informisanog građanina, nezavisno novinarstvo i slobodu medija.

Na skupu su prikazani i promotivni video spotovi koje je Medijska koalicija proizvela za kampanju podizanja svesti u medijksoj sferi, a prikazani su i radovi mladih autora sa konkursa "Ne daj da te spinuju".

Projekat je okupio novinarska i medijska udruženja, koji su uz pomoć Američke agencije za medunarodni razvoj u Srbiji (USAID) pokušali da naprave, kako je rečeno, ovaj pionirski pokusaj.

Direktorka USAID Aza El Abd ukazala na važnost medijske pismenosti za razvoj demokratskog društva u čijem je centru građanin i pohvalila napore Vlade Srbije na tom polju.

Skupu su prisustvovali i učenici, polaznici seminara, koji su u promotivnom spotu poručili da sada svake novine čitaju po dva sata.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs