Home  /  Medijska scena  /  Istraživanja

28. 09. 2009

ISTRAŽIVANJE GLEDANOSTI LOKALNIH TV STANICA U SRBIJI MAJ 2009.

- MAJ 2009. godine -

Naručilac: IREX

Realizacija: AGB Nielsen Media Research & Strategic Marketing /SMMRI/

Uvodne napomene

Istraživanje, čiji su osnovni rezultati sadžani u ovom izveštaju, dvanaesto je istraživanje gledanosti TV programa koje je naručio IREX, a realizovao Strategic Marketing/SMMRI.

Osnovni cilj istraživanja je da se preciznije izmeri pre svega gledanost lokalnih TV stanica, kao i gledanost TV stanica u manjim sredinama, koje su uglavnom definisane granicama jedne opštine ili okruga.

Podaci o gledanosti TV stanica su dobijeni kombinacijom dve metode merenja:

- Elektronskog merenja putem piplmetara - koristeći AGB Nielsen Media Research nacionalni reprezentativni uzorak.

- Terenskih anketa - popunjavanje dnevnika, u kome su ispitanici po 15-minutnim intervalima vodili evidenciju o TV stanicama koje su gledali.

Terenski deo istraživanja: 11.05.2006. - 17.05.2006.

Ciljna populacija: 7.048.000 ljudi starijih od 4 godine koji žive na teritoriji Srbije bez Kosova, u domaćinstvima sa bar 1 TV aparatom. Poseban poduzorak bilo je stanovništvo u sledećim stratumima: Vojvodina: Subotica, Zrenjanin i Srem, centralna Srbija: Čačak, Kraljevo,Kragujevac, Sandžak/Raška (Novi Pazar,Raška, Tutin i Sjenica), istočna Srbija (Bor, Zaječar i Negotin), Niš, Vranje, Bujanovac i

Preševo. Ovaj poduzorak odnosi se na populaciju od 1.685.000 ljudi starijih od 4 godine koji žive u navedenim stratumima.

Veličina prosečnog dnevnog uzorka imala je 10.301 ispitanika.

Termini koji su korišćeni u istraživanju - podela TV stanica:

-Nacionalne: RTS1, RTS2, PINK, B-92, AVALA, FOX, Košava i Happy
-Regionalne (iz Beograda i Vojvodine): RT Vojvodine 1, RT Vojvodine 2, Studio B, TV Enter, SOS, ART i TV Metropolis
-Lokalne
-EX Jugoslovenske TV stanice (na srpskom/hrvatskom/bošnjačkom jeziku)
-Inostrane TV stanice
-Lokalne i domaće kablovske televizije

Istraživanje su omogućili Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i IREX Serbia.

 

USAID i IREX logo
usaidsrbjpg
usaidsrbjpg

 

Istraživanje u potpunosti možete pogledati u dodatku

Istraživanje gledanosti lokalnih TV stanica u Srbiji - maj 2009.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs